Kaip sukurti geras prezentacijos skaidres?

Kaip-sukurti-geras-prezentacijos-skaidres-skaidriu-kurimas-powerpoint-dizainas-prezentaciju-dizainas

Kaip sukurti geras prezentacijos skaidres?

 

Kaip sukurti geras prezentacijos skaidres? Šio klausimo savęs klausia kiekvienas: studentas, verslininkas, marketingistas ir net vienas kitas dizaineris. Nemeluosime, straipsnių ir pamokų šia tema tikrai netrūksta, bet iš užsakymų gausos matome, kad priminti apie pagrindines prezentacijos kūrimo taisykles jums vertėtų, mat visose mums atsiunčiamose originaliose skaidrėse kartojasi vis tos pačios klaidos: teksto gausa, spalvų ir šriftų mišrainė, iliustracijų sunkumas. Taigi kas pristatymo skaidrėse yra svarbiausia?

Žinokite kam ir kodėl pristatinėjate

Kaip ir bet kurioje marketingo užduotyje, jūs privalote žinoti savo auditoriją: žinoti kam pristatinėjate ir kodėl.  Pažinodami savo auditoriją jūs galėsite šnekėti jų kalba, suformuluoti jų emocijas labiau aktyvinančias žinutes. Dar prieš kurdami savo prezentacijos skaidres atsakykite sau į klausimą koks jų tikslas: supažindinti, o gal parduoti?

Turi būti aiški prezentacijos skaidrių struktūra

Pavyzdžiui, pirmiausia pristatykite problemą, argumentuokite jos aktualumą. Tuomet dėstykite kitus faktus, savo problemos sprendimo būdą ir išvadas. Išvadas pradėkite trumpai apibendrindami visą prezentacijos informaciją. Nepamirškite, kad jūsų prezentacijoje turi būti visos trys dalys: įvadas, dėstymas ir išvados. Nei vienos atsisakyti nerekomenduojama.

Venkite daug teksto!

Tekstas skaidrėse turi tik sufleruoti apie tai ką jūs pasakojate, o ne versti žiūrovą spėlioti ir skaityti skaidrę, nes galbūt joje yra papildomos informacijos, kurios nepasakysite. Todėl venkite daugiau nei 6 žodžių vienoje skaidrėje, skyrybos ženklų, jaustukų (angl. emoticon), animacijų ir panašiai. Visa tai blaško dėmesį, o jūsų tikslas, kad žiūrovas prezentaciją įsimintų. Žinoma, yra ir išimčių – grafikai, kuriuose teksto sumažinti negalima, tačiau čia dizaineris turi pasitelkti savo kūrybingumą ir grafiką pateikti nenuobodžiai.

 

Vietoje teksto prezentacijose naudokite jį paremiančias iliustracijas.

Kaip ir minėjome, skaidrė turi tik paremti jūsų kalbą, o ne tekstu cituoti tai, ką jūs sakote. Vizualus informacijos pateikimas padeda lengviau įsiminti informaciją. Ypač regimąją atmintį turintiems žmonėms.

Skaidrėse labai svarbu – šriftų tvarka ir hierarchija!

Rekomenduojame naudoti ne daugiau dviejų skirtingų šriftų, tačiau geriausia tiesiog pažaisti su vieno šrifto dydžiais ir spalvomis. Laikykitės tvarkos: visos teksto rūšys turi būti vienodos. Pavyzdžiui, visus skaidrių pavadinimus darykite vienodo šrifto, spalvos, dydžio ir išdėstymo (taip, kaip ir interneto svetainėse: H1, H2, H3 ir Paragraph).

 

Nepersistenkite su spalvomis ir elementais.

Jei nenorite, kad jūsų skaidrės virstų spalvota koše, naudokite ne daugiau 3-4 dominuojančių spalvų, skirtingų elementų: linijų, kvadračiukų ir kitokių skaidrę, ale, pagražinančių dalykėlių. Taip, šie elementai padeda atskirti informaciją, bet jie turi būti naudojami saikingai. Jei tokį turite, visada laikykitės savo kompanijos firminio stiliaus, o jei jo nėra – naudokite savo logotipo spalvas.

Nedarykite ilgesnių nei 10 skaidrių prezentacijų.

Turbūt esate pastebėję, kad ilgos prezentacijos vargina, jų metu pradedame nuobodžiauti. Dėl šios priežasties rekomenduojame sutrumpinti savo prezentaciją ir palikti tik esminę informaciją. Kuo mažiau laiko šnekėsite, tuo išsakyta informacija bus brangesnė klausytojui, nes jos nebus perdaug. Net ir šnekant sudėtinga tema ir turint ilgą šnekėjimui skirtą laiką, nepamirškite vadovautis visomis čia išdėstytomis gerų prezentacijos skaidrių taisyklėmis, nes jos veikia.

Dar kartą peržiūrėkite savo prezentacijos skaidres praktikuodami  kalbą.

Galbūt pastebite skaidrių vietas, kuriose būtų galima sutrumpinti tekstą, rasite gramatinių klaidų, nuspręsite atsisakyti kažkokių elementų, o gal ir pačios skaidrės? Galbūt skaidrės vizualai jus blaško ir juos reikėtų perdėlioti, kad istorijos tėkmė eitų natūraliau? Visada prisiminkite, kad prezentacijos metu didžiausias dėmesys turi būti nukreiptas į pasakotoją, o ne skaidres, kurios jį tik iliustruoja.

 

Laikydamiesi šių universalių taisyklių geroms prezentacijos skaidrėms sukurti jūs išvengsite spalvotos, blaškančios makalynės, žiūrovas dėmesį kreips į pasakotoją ir labai tikėtina, kad atsimins jūsų pristatymą. Tačiau jei proceso metu suprasite, kad gabumų, laiko ar gabumų skaidrėms jum ar jūsų dabartiniam dizaineriui kiek stinga – kreipkitės, mums praktikos netrūksta!

Panašūs įrašai

Pasleptos-logotipu-reiksmes-balta-ideja-dizaino-agentura-Klaipedoje
Paslėptos logotipų reikšmės
Paslėptos logotipų reikšmės   Logotipo funkcija - atspindėti kompaniją, todėl dažnai analizuodami žymiausių kompanijų logotipus dizaineriai stebisi ir ieško įkvėpimo. Net jei tai tipografinis, iš...