5 klaidos, kurių reikėtų vengti kuriant logotipą
Kas yra logotipas?
Logotipas yra svarbiausias įmonės grafinis elementas. Tai yra jūsų įmonės veidas, kurio pagalba tikslinė auditorija jus atpažįsta ir atskiria nuo jūsų konkurentų. Logotipas turėtų būti paprastas, neišsišokantis, o svarbiausia – lengvai įsimenamas. Logotipo užduotis yra parodyti klientui kokia yra jūsų įmonė ir kokia veikla ji užsiima. Žemiau rasite 5 dažniausias logotipo kūrimo klaidas.
Šriftų chaosas
Šriftai gali papuošti logotipą ir būti esminė jo dalis, bet taip pat gali ir jį sugadinti. Labai svarbu, kad dizaineris, kuris kuria logotipą, išmanytų tipografijos (šriftų) meno pagrindus. Nereikia būti šios srities ekspertu, kad sugebėtum laikytis šių taisyklių, ir kad logotipas nebūtų sugadintas. Viskas labai paprasta. Nereikia naudoti daug skirtingų šeimų šriftų, užtenka 1-2 šeimų (2 šeimos jau yra labai daug), kad logotipas atrodytų skoningai. Nepatartina naudoti iškraipytų, dekoratyvinių arba labai plonų šriftų. Reikia atkreipti dėmesį į tarpus tarp raidžių ir žodžių, taip pat į raidžių dydį. Ir svarbiausia pasirinkti šriftą, kuris atitinka įmonės įvaizdį, veiklą ir logotipo ženklą.
Per daug sudėtingas arba per daug abstraktus
Paprasti logotipai yra labiau įsimintini ir tuo pačiu lengviau atpažįstami. Visgi, nereikėtų logotipo padaryti per daug paprasto ar nykaus mat jis turi turėti kažkokią detalę, kuri jį išskirtų iš kitų logotipų. Žinoma, ta detalė neturėtų būti labai komplikuojanti logotipo vaizdo. Geriausia būtų kažkas subtilaus ir lengvai suprantamo. Sudėtingos detalės ar elementai padaro logotipą nesuprantamu arba blogai interpretuojamu, todėl jį yra sunkiau atsiminti.
Logotipas neturėtų būti ir per daug abstraktus. Jis turėtų būti labai aiškus: su aiškia žinute ir vizualiniu pateikimu. Jeigu tokios žinutės logotipas neturi – būtina jį pateikti grafiškai gražiai, su kažkokia paslėpta žinute arba įdomiu tipografijos (šrifto) sprendimu.
Logotipe neturi būti naudojamos nuotraukos
Vis dar pasitaiko atvejų, kai dizaineris logotipe naudoja nuotrauką (pikselinę grafiką), arbą elementą iškirptą iš nuotraukos. Tokie logotipai dažniausiai ne tik atrodo neprofesionaliai, bet ir yra nekintamo dydžio ir labai riboto naudojimo. Logotipas turi būti sukurtas su vektorine grafika, tuomet jį bus galima didinti ir mažinti neprarandant kokybės, o prireikus, bus lengva keisti jo spalvas. Skirtumas tarp vektorinės ir pikselinės grafikos yra tas, kad pikselinė grafika (nuotrauka) yra sudaryta iš taškų ir ją didinant failo kokybė prastėja. Vektorinė grafika yra sudaryta iš linijų, todėl ją galima lengvai didinti ir mažinti neprarandant kokybės.
Vogti arba kopijuoti logotipai
Vis dar pasitaikanti praktika – nukopijuoti kito dizainerio sukurtą logotipą pakeičiant spalvas ir pavadinimą. Tai yra neetiška ir nelegalu, o šį kopijavimą pastebėjus iš šalies tai tampa gėdingu reikalu logotipo savininkui. Taip pat nepatartina naudoti jau iš anksto sukurtų ir parduodamų ženklų iš tokių puslapių kaip shutterstock.com arba istock.com (yra begalės kitų panašių puslapių). Klientui tikrai būna nesmagu kai jo konkurentai naudoja tą patį logotipą, pirktą toje pačioje vietoje.
Logotipą kuria savo darbo neišmanantis dizaineris
Verslininkai dažnai investuoja didelius pinigus į įrangą, darbo vietas ir įrankius, bet nenori investuoti į savo įmonės įvaizdį ir veidą. Dažniausiai atsitinka taip, kad įmonės savininkas pats nusprendžia susikurti logotipą, turi pažįstamą žmogų, kuris “šiek tiek išmano” kaip piešti kompiuteriu arba ieško pigiausio, pradedančio dizainerio. Taupumo sumetimais vadovas dažnai renkasi vieną iš anksčiau išvardintų būdų, ko pasekoje turi silpną ir neprofesionalų logotipą, todėl prieš klientus atrodo prastai.