Apie Brand Book’us ir jų vertę informacijos netrūksta, tačiau jei visgi girdite apie tai pirmąjį kartą – tęskite toliau. Brand book tai prekės ženklo stiliaus knyga, kurioje detaliai aprašoma kaip prekės ženklas ir jo firminio stiliaus detalės turi būti naudojamos ateityje su logotipu dirbsiančiam dizaineriui. Šis taisyklių rinkinys padeda išlaikyti prekės ženklo vientisumą, palengvina prekės ženklo priežiūrą ir paspartina jo vystymą, o tai, tikėtina, padės tapti lengviau atpažįstamais auditorijai.
Prekės ženklo firminio stiliaus knyga, kas tai?
Turbūt nereikia rašyti ir apie logotipo atpažįstamumo naudą jums, prekės ženklo savininkui. Šiandien yra šimtai ar net tūkstančiai atliktų mokslinių prekės ženklo vertės tyrimų, kuriuose aiškinama, kaip svarbu tvirtas, pastovus ir atpažįstamas logotipas. Būtent Brand book šį tvirtą pamatą ir padeda jums sukurti, nes jame lyg DNR tyrime aprašyta prekės ženklo istorija, išvaizda ir filosofija. Brand book tai instrukcija, leidžianti detaliai apibrėžti tiek žodinius, tiek ir vaizdinius firminio stiliaus elementus.
Kodėl jums reikia Brand book vadovo?
Iliustruokime šiuos žodžius pavyzdžiu – Apple. Vien išgirdus šį pavadinimą mintyse švysteli ir Apple atkasto obuolio logotipas. Šį prekės ženklą pažįstančiam žmogui net nereikia matyti logotipo, kad jis galėtų atpažinti juo žymimas prekes, spaudos ar skaitmeninius produktus, pavyzdžiui, naudojimosi instrukcijos.
Akivaizdu, kad visame pasaulyje išplitusi kompanija nesinaudoja tik vienos dizaino agentūros paslaugomis. Vietoje to, visi Apple atstovai naudojasi viena firminio stiliaus Brand book knyga, kuri jiems visiems leidžia derėti, leidžia būti vienu ir atpažįstamu, o todėl keliančiu savo vertę, prekės ženklu.
Kas aprašoma Brand book’e?
Kai jau suprantame Brand book’o esmę ir vertę, išsiaiškinkime kas jame tiksliai apibrėžiama. Prekės ženklo firminio stiliaus knyga paprastai kuriama scheminiu ir didaktiniu būdu, kuomet visi prekės ženklą sudarantys elementai yra aprašomi ir iliustruojami. Šriftas, spalva, vizualinė raiška, tarpai, prekės ženklo naudojimo būdai, pavyzdžiui, spalvota, negatyvi ir nespalvota versija, neteisingi logotipo naudojimo pavyzdžiai ir visos kitos vizualiam logotipo vientisumui svarbios detalės.
Gerieji Brand book’ų pavyzdžiai
Toliau rasite geruosius Brand book arba kitaip prekės ženklo firminio stiliaus knygų pavyzdžius. Taip, tai gerai visiems žinomi tarptautiniai prekės ženklai, todėl iš jų galime daug pasimokyti. Su vos keliais pokyčiais besikeičiančiai auditorijai įtikti jų logotipai dešimtmečiais buvo naudojami praktiškai tie patys. Šiandien užtenka pamatyti vos kamputį ar, neišprususiai akiai pasirodytų, nereikšmingą logotipo detalę, kaip spalvą ar formą, ir mes akimirksniu atpažinsime prekės ženklą.
Taigi jūsų dėmesiui „Coca Cola“, „Facebook“, „Nike“, „Walmart“, „Starbucks“, ir šefo „Jaime Oliver“ prekės ženklai.
Mano nuomone „Nike“ ir „Barnes & Noble“ pavyzdžiai čia yra vieni išsamiausių, o 1998 m. kurtas “Nickelodeon” Brand book’ą suprastų net ir vaikas!
Nike Football prekinio ženklo vadovas 2009
Facebook prekinio ženklo vadovas 2016
Wallmart prekinio ženklo vadovas
Starbucks prekinio ženklo vadovas
Barnes & Noble prekinio ženklo vadovas 2012
Jamie Oliver prekinio ženklo vadovas
Jei jums patiko šis įrašas ar jei perskaitėte jame kažką naujo, palaikykite mus ir pasidalinkite su savo draugais.
Sekite mus Facebook, Twitter, LinkedIn ir Instagram kanaluose.