Kiek teksto reikia jūsų prezentacijos skaidrėms?

 

Kiek-teksto-reikia-jūsų-prezentacijos-skaidrėms-PPT-prezentacijos-kurimas

 

Ar esate girdėję posakį mažiau yra daugiau? Tai viena mėgstamiausių grafikos dizainerių frazių, kartu idealiai tinkančių prezentacijų skaidrių teksto kiekiui apibūdinti. Žinoma, ne vien teksto kiekis, bet ir papildomi faktoriai nulemia pristatymo sėkmę. Perskaitę įrašą sužinosite, kaip optimizuoti skaidres, kad jūsų klausytojas jus ne tik išgirstų, bet ir įsimintų.

 

Mažiau yra daugiau

 

Ne paslaptis, kad prezentacijos skaidrėse teksto turi būti nedaug. Šiuo atveju, kuo jo mažiau – tuo skaidrės efektyvesnės lyginant jas su tekstu perkrautomis skaidrėmis. Taip yra todėl, nes kol klausytojas skaitys skaidres, jis negirdės jūsų. 

Įsivaizduokite: jūs atliekate savo prezentaciją, dėstote įprastinį “parduodantį” pasakojimą, skaidrėse labai išsamus aprašymas ir atsakytos visos, klausimus galinčios kelti, smulkmenos. Kalbėdamas jūs gal ir nepriekaištingai reprezentuojate savo produktą, tačiau klausytojai negirdi nė žodžio, nes yra užsiėmę skaidrių skaitymu. Vėliau, kai pradėsite pasakoti dar detalesnę informaciją arba įjungsite sekančią skaidrę, auditorija jau nebesupras apie ką kalbate, nes jų mintys liko ties išjungtos skaidrės tekstu.

Žodžių ir iliustracijų tikslas prezentacijos skaidrėse yra padėti klausytojui geriau suprasti ir apibendrinti. Todėl skaidrės turi būti lyg kelio ženklai – suprantamos iš pirmo žvilgsnio. Venkite sudėtingų grafikų, ilgų tekstų, nesibaigiančių punktų ir nereikalingų iliustracijų. Geriau leiskite jiems klausyti, o ne šifruoti skaidres.

 

Kaip išlaikyti klausytojų dėmesį kai tema sudėtinga?

 

Akivaizdu, jog jei pristatymo tema yra įdomi, net ir nesutvarkytos skaidrės nepadarys daug žalos, nes klausytojai bus motyvuoti išgirsti jūsų pranešimą. Tačiau, ką daryti, jei tema sunki ar neįdomi, kaip tuomet išlaikyti auditorijos dėmesį? 

Pirmiausia siūlytume skaidrėse turėti kuo mažiau teksto bei įsitikinti, kad visi skaidrėje paminėti punktai sutampa su jūsų kalba. Pasistenkite, kad tekstas būtų trumpas ir aiškus (1-3 žodžiai vienam punktui) ir tik sustiprintų jūsų siunčiamą žinutę žodžiu. Palengvinkite klausytojui darbą ir neverskite jo daug skaityti, nepamirškite – jam jau ir taip nuobodu.

 

Kiek-teksto-reikia-jūsų-prezentacijos-skaidrėms-Powerpoint-prezentacijos-grafikai

 

Suprantame, kad ne visos prezentacijos gali būti sutrumpintos, o pateikiama informacija tam tikrais atvejais privalo išlikti techninė dėl pristatymo stiliaus ar renginio aplinkos. Tokiu atveju stenkitės viską išdėstyti aiškiais punktais. Ilgus ir sudėtingus sakinius pateikite naudodami grafikus ir iliustracijas. Ši vaizdinė medžiaga klausytojui padės greičiau suprasti statistinę informaciją bei perprasti sudėtingus procesus. Paįvairindami tekstą vaizdu jūs padėsite klausytojui nenuobodžiauti. Kalbėkite lėtai, darykite pauzes, kad klausytojai spėtų užsirašyti jiems rūpimą informaciją. Skatinkite klausytojus užduoti kylančius klausimus.

 

Kokia yra auditorijos įvairovė?

 

Kiekvienas pristatymas turėtų būti sukurtas būtent tai specifinei auditorijai, todėl dar prieš pradedant kurti pristatymo tekstą ir skaidres būtina sužinoti savo auditorijos demografiją. Ar tai savo srities specialistų, mišrios auditorijos, o gal mokinių auditorija? Tai, kas tinka vienai, visiškai netinka kitai! Mokyklinukams skirta prezentacija nuvils mokslininkų auditoriją, o mokslininkams skirtas tekstas neišlaikys jokio mokyklinukų dėmesio. 

Jeigu auditorija yra mišri, skaidrėse naudokite daugiau žodžių ir sulėtinkite kalbėjimo tempą. Perskaitykite kiekvieną prezentacijos punktą ir jį nuodugniai paaiškinkite. Paskatinkite juos užduoti klausimus ir komentuoti.

 

Kiek teksto turi būti prezentacijoje?

 

Stenkitės naudoti kuo mažiau žodžių. Apsvarstykite kiekvieną sakinį – gal jį galima parašyti trumpiau, pavyzdžiui, “kodėl turėtumėte pirkti mūsų produktą” galite pakeisti į tiesiog “Privalumai” ir juos išvardinti keliais neilgais punktais.

 

Kiek-teksto-reikia-jūsų-prezentacijos-skaidrėms-Powerpoint-keynote-prezentacijos-kurimas

 

Jei norite, kad būtume dar specifiškesni, tai rekomenduotume skaidrės pavadinimą rašyti iki trijų žodžių ilgio. Jei reikia punktų ar vardinimo – nerašykite daugiau nei penkių punktų vienoje skaidrėje, o kiekvieno punkto ilgį apribokite iki keturių žodžių. Pavyzdžiui:

Privalumai:

  1. Auditorija išlaikys dėmesį
  2. Įsimintinesnis pristatymas
  3. Švarus dizainas
  4. Pristatytojui lengviau orientuotis skaidrėse
  5. Išmesite perteklinę informaciją

Taigi – visada prisiminkite, jog prezentacijos skaidrės turi būti lyg kelio ženklai, padedantys klausytojui suprasti jūsų pasakojimo kontekstą arba sustiprinantys žodžių reikšmę, bet ne keliantys papildomų klausimų. Kiekvienai auditorijai pritaikykite skirtingą teksto stilių ir žodyną. Na ir žinoma, venkite ilgų ir sudėtingų pastraipų, neiššifruojamų brėžinių ir iliustracijų “ne į temą”.

 

Panašūs įrašai

Kokį-šriftą-naudoti-prezentacijos-skaidrėse----grafikos-dizaineris-klaipedoje---powerpoint-prezentaciju-kurimas
Kokį šriftą naudoti prezentacijos skaidrėse?
Kokį šriftą naudoti prezentacijos skaidrėse?   Kokį šriftą naudoti prezentacijos skaidrėse? Turbūt, tai vienas iš retų klausimų, iškylančių  absoliučiai kiekvienam prezentaciją ruošiančiam asmeniui. Kartais jį...
Maketavimas-5-pagrindinės-taisyklės-maketavimo-paslagos-klaipeda-maketavimo-darbai
Maketavimas – 5 pagrindinės taisyklės
Maketavimas - 5 pagrindinės taisyklės   Kas yra maketavimas ir ar tikrai tam reikia patyrusio dizainerio? Įprasta manyti, kad maketavimas yra tiesiog gražus teksto ir...
web-dizainas-internetiniu-svetainiu-kurimas-grafikos-dizaineris
Web dizainas orientuotas į lankytoją. Kodėl tai svarbu?
Web dizainas orientuotas į lankytoją. Kodėl tai svarbu?   Web dizainas - tarsi įmonės vizitinė kortelė, kurią pamatęs klientas turi suprasti kuo daugiau apie įmonę....