Ko iš kliento nori dizaineris?
Dizaineris ir užsakovas yra du skirtingi vienetai, privalantys dirbti kartu. Tačiau dažnai klaidingai galvojama, kad tik dizaineris turi dirbti užsakyme. Ties užsakymu dirbti privalo abi pusės: dizaineris lyg statybininkas turi pastatyti kliento svajonių namą, bet, kad virtuvėje neatsirastų striptizo stulpas, klientas turi dizaineriui papasakoti kokia jo namo vizija, kas jam konkrečiai patinka ir ne.
Nesitikėkite, kad dizaineris skaito jūsų mintis
Nors šis lūkestis ir labai dažnas, dizaineris nėra aiškiaregis. Jis tik statybininkas, o štai klientas yra tas, kuris pasako kokio namo reikia. Neretai ar projektas pasiseks ar ne, priklauso nuo to ar klientas tiksliai žino ko nori. Kai užduotis neturi aiškių pamatų dizaineris užsiima Menu – visiška interpretacija. Nėra nieko blogo užsiimti Menu, bet tokiu atveju klientas turi prisiimti atsakomybę už “aklo šaudymo metu” sukurtą rezultatą, kuris ne visada gali jį tenkinti.
Jeigu norima išvengti tokių nesklandumų ar netikėto rezultato, tai reikia kuo geriau iškomunikuoti savo viziją dizaineriui. Tam geriausia pasitarnauja trumpas laiškas atsakant į esminius klausimus:
- Kokiai auditorijai kuriamas dizainas?
- Kokio stiliaus laikytis (galima nurodyti ir kitų įmonių patikusius pavyzdžius, kurie gali užvesti ant kelio)?
- Kokios norimos spalvos ir perteikiama nuotaika?
Kokių tikslų yra siekiama su šiuo darbu (pavyzdžiui, reklamų paspaudimai, sukelta emocija ar tiesiog atkreipti dėmesį į prekės ženklą)?
Taigi, pateikite visus reikalingus išmatavimus, galutinį tekstą ir sąrašą kur dizainas bus naudojamas (pavyzdžiui, naujienlaiškiai, mašinų lipdukai, plakatai, socialinių tinklų reklamos ar panašiai). Dizaineris viską įvertins ir neinterpretuodamas sukurs kliento trokštamą rezultatą.
Pateikite vizualius pavyzdžius
Kiekvienas žmogus grožį supranta skirtingai. O jei dar ir nesugebama žodžiais nupasakoti kas yra gražu, tai gali atvesti į erzinantį akligatvį, kuomet klientas negali suprantamai perteikti dizaineriui savo minčių, o šis, negalėdamas jų perskaityti, sukurti klientui patinkančio dizaino. Tam, kad išvengtumėte šios komunikacinės problemos, patariame naudoti kuo daugiau vizualių pavyzdžių. Taip sutaupykite laiko, nes vietoj ilgų tekstų,susitikimų ar skambučių panaudosite vizualius vaizdus, kurie daug greičiau dizaineriui padės suprasti jūsų poreikius ir skonį. Tai gali pareikalauti šiek tiek laiko, nes randamuose pavyzdžiuose ne viskas gali pilnai patikti. Tokiu atveju rinkite pavyzdines nuotraukas ir konspektuokite, kas jose patinka, o kas ne. Supratę ko tiksliai norite, parodykite pavyzdžius dizaineriui, papasakokite savo lūkesčius ir taip galutiniame rezultate sutaupysite begales laiko tiek sau, tiek ir pasamdytam specialistui.
Rašykite konstruktyvius atsiliepimus
Įsivaizduokite, kad sulaukėte pirmosios užsakymo versijos ir ji nebuvo tai apie ką jūs svajojote. Natūralu, kad ne viskas pavyksta iš pirmo karto, dizainas – kūrybinis procesas, todėl nerašykite, trumpo “nepatiko”, nes toks atsakymas dizaineriui nepadės suprasti, kas jums konkrečiai nepatiko: gal tai šrifto stilius, galbūt spalvos arba formos. Būkite konstruktyvus ir konkretus, nes tai padės dizaineriui tiksliau suprasti jūsų skonį. Prisiminkite, kad jis vis dar nėra aiškiaregys.
Tiesiog “nepatiko”, grafikos dizainerį suerzins, galbūt jis jūsų net pradės nebemėgti ir galvos su jumis darbų nebetęsti, todėl galutinis užsakymo rezultatas tik prastės.
Taigi, vietoje griežto patiko / nepatiko, pabandykite atsakyti išsamiau. Atsakykite į klausimus:
- Kokia dizaino dalis jums patiko?
- Kur reikėtų skirti daugiau dėmesio?
- Kas konkrečiai nepatiko? Gal tai tik minimalios detalės?
- Galite ir vėl duoti vieną kitą pavyzdį iš interneto.
Netgi jeigu jums darbas patiko iškart, papasakokite apie tai dizaineriui, pasakykite kas patiko labiausiai. Pamatysite, sekančiame projekte, dizaineris iš anksto žinos, ką mėgstate, ir padarys darbą dar geresnį. Grįžtamasis ryšys dizaine yra labai svarbus ir yra neatsiejama kūrybinio proceso dalis.
Ar tai tikrai galutinis tekstas?
Jeigu jūsų užsakymas yra skrajutė, katalogas, ar kažkas kito, kur yra teksto, pasirūpinkite, kad dizaineris gautų galutinį teksto variantą ir niekada neduokite dizaineriui perrašinėti teksto pačiam, pavyzdžiui iš jpeg nuotraukos. Visada pasirūpinkite, kad dizainerio gautas tekstas būtų be gramatinių klaidų, kuo paprasčiau pateiktas, kuo aiškiau išdėliotas, o jo apimtys darbo eigoje nesikeistų.
Taip pat aiškiai išskirkite teksto dalis, kurios turi išsiskirti dizaine. Pavadinimas, pastraipa, citata, vardijami produktai, pagalbinis tekstas, visi šie elementai turi būti išskirti. Dizaineris tikrai nežinos, kokį tekstą klientas nori išskirti, arba kuri teksto dalis jam yra ne tokia svarbi.
Labai svarbu nekeisti teksto apimčių dizaino metu, nes dizaineris kurs jūsų produktą kurs jau atsižvelgdamas į teksto kiekį. Pailgėjęs tekstas gali iš esmės pakeisti darbo dėstymą, todėl ženkliai pakeitus teksto apimtis dizaineriui gali tekti pradėti darbą iš naujo.
Žinoma, visada patikrinkite gramatines klaidas prieš pateikdami galutinį tekstą. Dizaineriui nėra baisesnio darbo nei taisyti gramatines klaidas jau užbaigtame dizaino projekte.Visų patogumui naudokite tokias teksto dalinimosi programas kaip Google Docs. Tai yra labai patogus įrankis leidžiantis dizaineriui matyti teksto pakeitimus. Ten taip pat galima diskutuoti iškilus klausimams bei atlikti visiems akimirksniu matomas korekcijas.
Pasitikėkite kūrybiniu procesu
Kūrybinis procesas, priklausomai nuo darbo, gali būti ilgas ir varginantis. Daug susirašinėjimų ir bendrų taškų paieškos su dizaineriu, konstruktyvių atsiliepimų ir taisymų. Bet žiūrėkite į tai kaip į namo statybą. Visi įsivaizduojame kaip namas turi atrodyti pastatytas, bet mažai kas suprantame kaip vyksta statybos procesas iki smulkmenų. Todėl pasitikėkime statybininkais ir perteikę savo namo viziją laukite galutinio rezultato.
Grafikos dizaine procesas toks pats, pasitikėkite išsirinktu dizaineriu, jis dirba jau daug metų ir žino kaip viskas daroma nuo a – z. Jeigu vadovausitės čia parašyta informacija, tai “statybų” procese jums ir dizaineriui bus lengviau, todėl tai leis dirbti dar ir dar kartą ateityje.