Web dizainas orientuotas į lankytoją. Kodėl tai svarbu?
Web dizainas – tarsi įmonės vizitinė kortelė, kurią pamatęs klientas turi suprasti kuo daugiau apie įmonę. Ne paslaptis, kad geras web dizainas turi daryti įtaką kliento veiksmams ir pasirinkimams. Tačiau sukurti paveikiam dizainui daug nereikia: užteks išpildyti šiame straipsnyje išvardytus 5 punktus.
Švarus dizainas su aiškia žinute
Svetainės arba Web dizainas turi būti švarus, neperkrautas pertekline informacija, kuri gali suklaidinti jūsų klientą. Šiuo metu didelė dalis kompanijų jau yra atsinaujinusios savo svetaines, tačiau dar galima rasti egzempliorių su “senoviniu” stiliuku, kuris akimirksniu išvargina smegenis bei kurį taip greitai išjungiame dėl nefunkcionalumo. Tačiau web dizainas su švariu stiliumi, išgryninta žinute ir veikiančiomis funkcijomis mus sulaikys ir greičiausiai dar ir paskatins atlikt Call-to-action veiksmus.
Švarus web dizainas nejokia sunki užduotis. Tereikia išgryninti savo tikslus ir pozicionavimo taškus, o toliau viską padarys dizaineris. Žinoma, prieš kreipdamiesi į specialistą nepamirškite parašyti aiškaus darbo aprašymo, nes tuomet žinosite visus atsakymus į galimai iškilsiančius klausimus bei tiksliai suprasite ko norite (daugiau apie tai perskaityti galite Ko iš kliento nori dizaineris? įraše).
Įtraukiantis turinys
Amžinas klausimas – kas svarbiau: turinys ar dizainas? Mes manome, kad web dizainas reikalauja ieškoti aukso viduriuko, nes įtraukiantis turinys be gero dizaino (pavyzdžiui, tinklaraštis su baltu tekstu virš margos nuotraukos su judančiais efektais bus misija neįmanoma skaitytojui) ir geras dizainas be turinio (jei gražioje svetainėje nebus ką perskaityti ir pamatyti, tai niekas į svetainę nebegrįš) niekada nepasieks tiek, kiek šių atskirų vienetų kombinacija.
Tačiau kada turinys tampa įtraukiančiu? Kaip ir su dizainu, tai priklauso nuo jūsų auditorijos. Jei jūsų tikslinė auditorija statybininkai: turinys turi būti įdomus jiems. Rašykite straipsnius apdailos, statybų, technikos ir srities naujienų temomis, prekiaukite prekėmis skirtomis statybos darbams, o web dizainas tebūnie būna vyriškas (atsiprašome moterų, bet čia dominuoja vyrai). Jūsų tikslas – susigrąžinti vartotoją, lai jis grįžta, vėl ir vėl ieško informacijos, dalyvauja diskusijose ir galiausiai nusprendžia įsigyti jūsų paslaugas ar prekes.
UX ir UI pritaikymas
Apie UX ir UI naudą esame rašę savo blogo įraše: Kas yra UI ir UX?. Šios dizaino taisyklės privalomos šiuolaikiniame versle. Jos skatina svetainę prisitaikyti prie vartotojo, o vartotoją daryti veiksmus, kurių nori svetainės valdytojas. Kitais žodžiais tariant: vartotojas perka, o svetainės valdytojas pirkimą daro patogesnį atsižvelgdamas į vartotojo elgesį, todėl vartotojas perka dar daugiau. Be matomo mygtuko “Pirkti” kažin ar pavyks nebyliai įkalbėti pirkti. Tačiau nebūtina pirkti, galbūt jūsų tikslas: registracijos, pasidalinimai, skaitytojai, clickai ir bet kuris kitas tikslas. Web dizainas turi būti sukurtas toks, kuris atitiktų UX ir UI taisykles bei nuolat stebėtų savo klientą ir iš jo mokytųsi. Tai garantuotai padarys įtaką kliento pasirinkimams.
Lengvas atsiskaitymas ir saugumas
Būkit atviri, kiek kartų esate išjungę pusiau užpildytą atsiskaitymo forma? Kodėl? Ar ne todėl, kad ji buvo per daug komplikuota, pasirodė nesaugi, tą pačią informaciją reikėjo įvesti daugiau nei vieną kartą ir kartais ji net neišsisaugodavo? Jau kas kas, bet atsiskaitymo ir krepšelio web dizainas turi būti nepriekaištingas: išgrynintas, sutvarkytas pagal UX ir UI taisykles, kelti pasitikėjimą klientui ir svarbiausia – veikti.
Pasitikėjimui padidinti e-komercijos puslapiuose būtina turėti SSL sertifikatą, naudoti pirkėjų saugumo jausmą keliančias ikonas, kortelių simbolius ir panašias detales, skatinančias atsiskaitymą ir garantiją “nebūsiu išdurtas”.
Empatija
Taigi kurdami tiek atiskaitymo, tiek ir kitus web puslapius bandykite įsijausti į savo kliento vietą. Pasitelkite empatiją ir supraskite jų poreikius, jų baimes, kas taupo, o kas eikvoja jų laiką. Naudokitės UX ir UI taisyklėmis, nepadauginkite nereikalingo teksto, grafikų ir spalvų. Rinkitės aukso viduriuką su įtraukiančiu turiniu ir geru dizainu. Naudojantis šiais patarimais ir kartą pritraukus vartotoją – sėkmė garantuota.
Labai panašūs principai galioja ir prezentacijos skaidrėms. Toliau skaitykite Kaip sukurti geras prezentacijos skaidres?