Paslėptos logotipų reikšmės
Logotipo funkcija – atspindėti kompaniją, todėl dažnai analizuodami žymiausių kompanijų logotipus dizaineriai stebisi ir ieško įkvėpimo. Net jei tai tipografinis, iš raidžių ir skaičių sudarytas logotipas, slaptą reikšmę neretai pavyksta rasti. Pavyzdžiui, ar žinote kas užkoduota Nike, Adidas arba Hyundai logotipuose? Manau, kad faktai ir vizualūs pavyzdžiai jus nustebins!
Nike
Graikų mitologijoje Nikė – sparnuotoji pergalės deivė. Būtent jos sparnas ir yra pavaizduotas Nike logotipe. Šis sparnas simbolizuoja greitį, jėgą, judesį ir motyvaciją.
Adidas
Drįstame sakyti, kad nors Adidas logotipas ir keitėsi, jis neabejotinai yra visų atpažįstamas prekės ženklas. Tiek pirmąjame logotipo variante tiek ir šiandien matome tris juosteles, dėl kurių akimirksniu susiejame logotipą, pavadinimą bei jų kuriamą įvaizdį ir produktus. Šiandien jis simbolizuoja sportininkų laukiantį kalną su kliūtimis. Adidas, tai prekės ženklas, kviečiantis tas kliūtis įveikti, pasiekti toliau savo susikurtų galimybių ribų.
Unilever
Unilever valdo daugiau nei 400 kompanijų visame pasaulyje ir jų logotipas simbolizuoja U raidę, sudarytą iš 25 ikonų. Šios ikonos reprezentuoja Unilever veiklos sritis. Ar galite rasti visas 25 ikonas? Jei visų ikonų nerandat, bet norit pamatyti, kviečiame apsilankykite jų svetainėje: http://bit.ly/U-Logo
Hyundai
Turbūt daugelis iš jūsų galvojote, kad Hyundai kompanijos logotipas reprezentuoja pirmają pavadinimo raidę “H”. Žinokit, mes irgi taip galvojome. Bet pasirodo visi klydome: šis ženklas yra buvusio logotipo evoliucija, kuriame klientas spaudžia ranką automobilių pardavėjui. Kiek netikėta, ar ne?
Audi
Audi automobilių kopmanijos logotipas yra sudarytas iš keturių žiedų, kurie simbolizuoja beveik prieš šimtą metų susijungusias keturias kompanijas į vieną Audi prekinį ženklą: DKM, Horch, Wanderer ir Audi. Žinoma, anksčiau logotipas atrodė kiek kitaip ir tik 100-ųjų Audi metinių proga, jis buvo stipriai pakeistas į dabartinę versiją.
Gillette
Gillette logotipas yra gana subtilus, todėl ne kiekvienas jame randa paslėptą prasmę. Galbūt, nes tai tipografinis logotipas, galbūt, kad prasmė ne iškart į akį krentanti, galbūt, galbūt, galbūt… O iš tiesų, tai atkreipkite dėmesį į pirmąsias G ir I raides logotipe. Ar matote kaip jos “nukirptos” lyg būtų nuskustos tam tikru kampu? Tokio sprendimo priežastis gana akivaizdi – kompanija pardavinėja skutimosi peiliukus, todėl šis dizainas atspindi skutimosi peiliukų aštrumą ir tikslumą.
FedEx
FedEx, tai skubi siuntų pervežimo kompanija, dizainerių pasaulyje gerai žinoma dėl savo paslėptos reikšmės logotipo. Ar jūs ją pastebite?
Žiūrėkite į dvi paskutines logotipo raides E ir X: tarpas tarp jų sudaro rodyklę, kuri asocijuojasi su kryptimi į priekį, greičiu ir tikslumu. Su savybėmis, labai svarbiomis kompanijos veiklai. Galbūt todėl, kad šis logotipas turi nustebinantį “aha!” momentą pamačius paslėptą rodyklę, jis jau spėjo laimėti daugiau nei 40 apdovanojimų.
Baskin Robbins
Baskin Robbins Lietuvoje turbūt mažai kam girdėta kompanija, pardavinėjanti ledus ir yra gerai žinoma dėl 31 siūlomo ledų skonio pasirinikimo. Įdomu tai, kad 31 yra marketinginis triukas, užkoduotas net ir jų dviejų spalvų, mėlynos ir rožinės, logotipe. Pats logotipas kuria smagią emociją, o išnaudojamas 31 skonis leidžia smagumą ir eksperimentavimą iš logotipo perkelti į realų pasaulį.
Toyota
Toyota automobilių prekės ženklas dažnai kelia klausimų jį pamačius: kokia jo reikšmė, ką jis simbolizuoja? Pats gamintojas savo prekės ženklui priskiria daugiau reikšmių, nei galime pamatyti, tačiau mums svarbiausia pasirodė tik viena: logotipe galima perskaityti Toyota brendo pavadinimą.
Taigi kuriant logotipą svarbu atkreipti dėmesį ne vien į jo gražias spalvas ir patrauklią išvaizdą, bet ir stengtis perteikti prasmę, siųsti žinutę. Rekomenduojame perskaityti ir mūsų ankstesnį straipsnį apie tai, kokių klaidų išvengti kuriant logotipą, kad galėtumėte kitomis akimis pažvelgti į dizainerio darbą.